public.homepage.logo
Kõrvamaa, Hans Markus AntsonAllikas: Brand Estonia

Kestliku turismi sammuseadja

ehk kuidas alustada kestliku teekonnaga?

Imbi Lepik-Martinson

kestlikkuse teemajuht

Sageli kurdavad ettevõtted kurdavad, et kestlikkuse teemal leidub küll palju infot, kuid raske on aru saada, kuidas esimesi samme astuda ja teadliku kestliku tegutsemisega alustada.

Visit Estonia meeskond töötas välja turismiettevõtte kestliku tegutsemise sammuseadja ehk enesehinnangu vormi, et ettevõte saaks ülevaate, milliste kestlike põhimõtete rakendamisega ta juba tegeleb ja kuidas need põhimõtted panustavad ÜRO säästva arengu eesmärkidesse.

Sammuseadjale lükkas hoogu meie saarte sihtkoha arendusorganisatsiooni välja töötatud ja turismiettevõtetelt positiivse vastuvõtu pälvinud miniaudit. Eneseanalüüsi vorm on miniauditi täiendatud versioon, mille koostamisel lähtusime kestliku turismi rahvusvahelistest standarditest ja enesehinnangu kriteeriumitest (GSTC, Green Key, Biosphere). Valisime analüüsi kõige olulisemad tegevused, millega kestlikust arengust huvitatud turismiettevõte võiks algust teha. 

Vorm koosneb kahest peateemast – keskkond ja kogukond – ning neid toetavast kommunikatsiooniosast. Praegu on eneseanalüüsi küsimustik kättesaadav Formsi ankeedina. 

Vormis on 92 küsimust, täitmine võtab 15-20 minutit. Soovi korral saab vastused vormi täitmise lõpus alla laadida.

Vaata ka

Lisainfo ja küsimused

Imbi Lepik-Martinson
Kestliku turismi teemajuht
imbi.martinson@eas.ee

Imbi Lepik-Martinson

kestlikkuse teemajuht